Numery archiwalne

Autor: Jadwiga Iwaszczuk   |   Strony: 39–46


 

Streszczenie

Dipinti Seninefera zachowane na wschodniej ścianie Górnego Dziedzińca świątyni Hatszepsut w Deir el-Bahari stało się przyczynkiem do dyskusji nad technikami dekoracji świątyń i grobowców w okresie wczesnej 18 dynastii. Dipinti to zawiera jedynie imię rzemieślnika oraz datę dzienną i jest biurokratyczną zapiską z placu budowy, która miała być niewidoczna, ukryta pod warstwą pobiałki. Imię tego rzemieślnika pojawia się również na ostrakonie pochodzącym z grobowca Senenmuta, architekta świątyni królowej. Zachowane tam informacje pozwalają domyślać się, jakie czynności wykonywał Seninefer. Artykuł dyskutuje także słownictwo związane z pracami dekoratorskimi.

 

 

Dane adresowe:

Instytut Kultur Śródziemnomorskich i Orientalnych Polska Akademia Nauk
ul. Nowy Świat 72
00-330 Warszawa
tel. (22) 657 27 91

Formularz logowania

Our website is protected by DMC Firewall!